مجموعه مقالات نخستین همایش حکمرانی بودجه از تفریغ تا تدوین منتشر شد
مجموعه مقالات نخستین همایش حکمرانی بودجه از تفریغ تا تدوین منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز، مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مجموعه مقالات  نخستین همایش ملی بهبود روند بودجه‌ریزی در ایران، حکمرانی بودجه از تفریغ تا تدوین که مورد پذیرش هیئت داوران  قرار گرفته بودند را منتشر کرد.

این همایش در راستای اصلاح موانع ساختاری روند بودجه‌ریزی به همت مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری و با حمایت مرکز آموزش و برنامه‌ریزی دیوان محاسبات، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در سال 1402 برگزار شد.

علاقه‌مندان، صاحب نظران، جامعه دانشگاهی، اندیشگاهی و پژوهشگران حوزه بودجه می‌توانند خروجی این همایش را در قالب مجموعه دو جلدی، شامل 25 مقاله که متناسب با محورهای همایش و منتخب هیئت داوران میباشد را از طریق لینک زیر دریافت کنند

دانلود جلد اول مجموعه مقالات نخستین همایش ملی بهبود روند بودجه‌ریزی در ایران، حکمرانی بودجه از تفریق تا قانون

دانلود جلد دوم مجموعه مقالات نخستین همایش ملی بهبود روند بودجه‌ریزی در ایران، حکمرانی بودجه از تفریق تا قانون


یک شنبه 18 شهریور 1403 (3 هفته قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.