تامین مالی پروژه های عمرانی
تامین مالی پروژه های عمرانی

تعداد بسيار زياد طرحها و پروژههاي نيمه تمام منجر به بلوكه شدن بخش زيادي از دارايي هاي دولت در اين طرح ها و پروژه ها شده است كه در صورت عدم بهره برداري، اين طرح ها و پروژه ها براي دولت قابل استفاده نخواهند بود. سوالي كه مطرح مي شود اين است كه چه چارچوبي براي استفاده از منابع دولت به شكلي كاراتر براي اتمام پروژه هاي عمراني وجود دارد، در واقع بايد بررسي كرد در چارچوب قوانين و مقررات موجود امكان ارتقاي كارايي ابزارهاي موجود با بكارگيري منابع مالي به صورت توامان نقدي و غير نقدي وجود دارد؟

در گزارش حاضر به منظور شناسايي ظرفيت ها و ارائه چارچوبي براي بهبود عملكرد ابزارها و منابع مختلف تأمين مالي طرح تملك دارائي هاي سرمايه اي روشهاي تأمين مالي بر اساس دو رويكرد منبع محور  و ابزار محور مورد بررسي قرار گرفته است. همچنين براي مواجهه با چالش هاي تامين مالي طرح ها و پروژه ها نيمه تمام، اين گزارش  چارچوب و سازوكارهاي تسهيل بكارگيري ابزارها و روشهاي تامين منابع مالي، براي تسريع در اتمام طرحها و پروژههاي نيمه تمام بزرگ دولتي را مورد ارزيابي قرار داده است. 

نسخه كامل گزارش "تامين مالي طرح هاي عمراني" از طريق لينك زير قابل استفاده است:

تامين مالي پروژه هاي عمراني


چهارشنبه 04 مهر 1397 (5 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.