جلسه مشترک مرکز تحقیقات آینده نگری و نوآوری در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.
جلسه مشترک مرکز تحقیقات آینده نگری و نوآوری در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، در اين جلسه ابتدا جناب آقاي دكتر آزموده اردلان، رئيس محترم مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، به ارائه مطالبي در خصوص اهميت شبكه­سازي و ايجاد هسته­ هايي براي آينده­نگاري مناسب جهت توسعه كشور پرداختند و سپس جناب آقاي دكتر دهنويه مدير محترم مركز تحقيقات آينده­نگري و نوآوري در سلامت دانشگاه علوم پزشكي كرمان، از تجارب ارزشمند خود در اين خصوص مطالبي را ارائه نمودند. ايشان نيز در همين راستا به ارائه توضيحاتي در خصوص طراحي و راه­اندازي سامانه پويش محيطي حوزه سالمندي كشور پرداختند و اشاره داشتند كه اين پروژه در چهار فاز مقدماتي، طراحي سامانه آسا، ديده­باني و توليد شواهد ديده­باني و توليد شواهد خبره محور تهيه و پي­ريزي شده است. جناب آقاي دكتر دهنويه در بخش دوم سخنان خود به ايجاد شبكه خبرگان آينده­نگاري سلامت ايران اشاره نمودند و تاكيد داشتند پيرامون اين سامانه، ابتدا نخبگان و خبرگان حوزه­هاي مختلف شناسايي شده و سپس تحت محوريت آنان نشست­هايي با مضامين مختلف برگزار شده است. ايشان در نهايت در بخش پاياني سخنان خود پيرامون همكاري­هاي دوجانبه در اين حوزه اعلام آمادگي كردند.

در ادامه نيز حاضرين در جلسه هر يك ضمن بيان ديدگاه­­هاي خود، به بحث و تبادل نظر پيرامون مطالب مطرح شده در جلسه پرداختند. 

 

گالري تصاوير

 
 
 

یک شنبه 05 بهمن 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.