هفتمین جلسه هم‌اندیشی کارگروه‌های پژوهشی مطالعات پشتیبان تدوین برنامه پسا کرونا برگزار شد
هفتمین جلسه هم‌اندیشی کارگروه‌های پژوهشی مطالعات پشتیبان تدوین برنامه پسا کرونا برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، در هفتمين جلسه شوراي هماهنگي كارگروه‌هاي مطالعاتي پشتيبان تدوين برنامه پسا كرونا، جناب آقاي دكتر سبوحي، مدير محترم بخش انرژي كارگروه زيربنايي و توسعه، ضمن بيان اهميت موضوع و اهداف در اين حوزه، به بيان چالش‌هاي ناشي از بحران پديده كوويد-۱۹ در بخش انرژي و همچنين فرصت ها و تهديدهاي به وجود آمده در اين دوران پرداختند. سپس جناب آقاي دكتر محمدي، مدير محترم بخش‌هاي سكونتگاه، مسكن و حمل و نقل كارگروه زيربنايي و توسعه، ضمن معرفي منابع مورد مطالعه در هر سه حوزه، مدل مفهومي تاثير همه گيري كوويد-۱۹ بر بخش سكونتگاه را تشريح نمودند و به دنبال آن بيان مسئله، اهداف و پرسش‌هاي هر سه حوزه را مطرح كردند. در دستوركار سوم نيز سركار خانم دكتر احمدي، نماينده محترم كارگروه آموزش و پرورش عمومي و فني حرفه‌اي، ضمن تشريح مسئله و اهداف، پرسش‌هاي اصلي و پرسش‌هاي فرعي مطروحه در زمينه اثرات همه گيري كوويد-۱۹ بر آموزش و پرورش عمومي و فني حرفه اي را بيان نمودند.
در ادامه نيز صاحب نظران حاضر در جلسه در خصوص مطالب بيان شده توسط كارگروه‌هاي پژوهشي فوق، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
شايان ذكر است كه مطالعات پشتيبان تدوين برنامه‌ پسا كرونا، با محوريت مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري و با همراهي و همياري امور تخصصي سازمان برنامه و بودجه كشور، دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط و موسسات پژوهشي و دانشگاه‌هاي كشور به انجام خواهد رسيد.

تصاوير


شنبه 06 دی 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.