نخستین جلسه هم‌اندیشی انجام مطالعات پشتیبان تدوین برنامه‌ پسا کرونا برگزار شد
نخستین جلسه هم‌اندیشی انجام مطالعات پشتیبان تدوین برنامه‌ پسا کرونا برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، در اين جلسه كه با حضور جناب آقاي دكتر سمنانيان مشاور دبير شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري، جناب آقاي دكتر قبادي رئيس پژوهشگاه مطالعات انساني و اجتماعي، جناب آقاي دكتر ميرزايي رئيس پژوهشكده مطالعات فرهنگي و اجتماعي و اعضاي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري برگزار گرديد، جناب آقاي دكتر گرائي­ نژاد ضمن تشريح اهداف و وظايف مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده نگري در پشتيباني انديشه‌اي از نظام برنامه‌ريزي و بودجه‌ريزي كشور، به ارائه ابعاد مطالعاتي طرح پژوهشي تاثيرات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و تكنولوژيك شيوع ويروس كرونا (COVID-۱۹) پرداخته و خواسته‌هاي مركز را از موسسات پژوهشي در اين حوزه مطرح نمودند.
در ادامه نيز صاحب نظران حاضر در جلسه تجارب خود را پيرامون مطالعات انجام شده در حوزه تاثيرات ويروس كرونا بيان نمودند و با نمايندگان گروه­ هاي پژوهشي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده نگري به تبادل نظر پرداختند.
شايان ذكر است كه مطالعات پشتيبان تدوين برنامه‌ پسا كرونا، با محوريت مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري و با همراهي و همياري امور تخصصي سازمان برنامه و بودجه كشور، دستگاه ­هاي اجرايي مرتبط و موسسات پژوهشي و دانشگاه ­هاي كشور به انجام خواهد رسيد.

تصاوير


یک شنبه 30 شهریور 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.