بیست و هفتمین جلسه گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه ‏ریزی، بودجه ‏ریزی و مدل‌سازی مرکز درخصوص چگونگی راه اندازی پایگاه آمارهای مالی دولت، برگزار شد
بیست و هفتمین جلسه گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه ‏ریزی، بودجه ‏ریزی و مدل‌سازی مرکز درخصوص چگونگی راه اندازی پایگاه آمارهای مالی دولت، برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، بيست و هفتمين جلسه گروه پژوهشي برنامه ‏ريزي، بودجه‏ ريزي و مدل سازي با حضور آقاي دكتر آزموده اردلان رياست محترم مركز ، آقاي محبوب معاون امور تلفيق سازمان، آقاي محسني نيا و جمعي از كارشناسان و پژوهشگران مركز برگزار شد.

 در اين جلسه آقاي محبوب در ابتدا تاريخچه سامانه‏ هاي اطلاعاتي و پايگاه ‏هاي آماري مرتبط با بودجه را در سازمان برنامه و بودجه تشريح كردند. در ادامه ايشان به معرفي سامانه جامع بودجه سازمان و قابليت ‏هاي آن پرداختند. موارد مختلفي از جمله فرم‏ هاي تدوين لايحه و قوانين بودجه سنواتي و موافقتنامه‏ ها، توسط ايشان ارائه شد. همچنين چالش ‏هاي حال حاضر اين سامانه به منظور استخراج داده‏ ها و اطلاعات مورد نظر در پايگاه آمارهاي مالي دولت معرفي شد.

در پايان مقرر شد كارشناسان مركز به منظور ايجاد پايگاه آمارهاي مالي دولت، از سامانه مزبور استفاده نمايند.


یک شنبه 29 تیر 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.