همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین برنامه هفتم توسعه
همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین برنامه هفتم توسعه

وي ادامه داد: امروزه جهاد دانشگاهي با دارا بودن سه پارك علم و فناوري ۲۴ مركز رشد و ۱۵۲ گروه پژوهشي مفتخر به ثبت ۵۴۵ اختراع تاكنون ثبت شده است.

دكتر پورعابدي ضمن بر شمردن مزيت‌هاي جهاد دانشگاهي تاكيد كرد: اكنون جهاد دانشگاهي اين آمادگي دارد تا در انجام مطالعات در جهت تدوين برنامه هفتم دوشادوش مركز پژوهش‌هاي سازمان برنامه، اقدامات پژوهشي لازم را سامان‌دهي كند.

همچنين در اين نشست دكتر سيد مهدي پاكذات، رييس مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، ضمن تقدير از فعاليت‌هاي صورت گرفته در جهاد دانشگاهي كشور خاطر نشان كرد: اين مطلب مشخص است كه كارهاي صورت گرفته در جهاد دانشگاهي مبتني بر نيازهاي حاكميت صورت‌بندي شده است. با اين وجود بايد دقت داشت كه در برخي از موارد مراكز پژوهشي مي‌بايست سفارش پژوهشي كارفرما را دقيق‌تر و منظم‌تر كنند تا بعد از حاصل شدن نتايج پژوهش اين نتايج به صورت كاربردي مورد استفاده قرار گيرد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري ضمن بيان كار ويژه‌هاي اين مركز و حلقه هاي متعدد اتصال في مابين مركز و جهاد دانشگاهي تاكيد كرد: مركز مي‌تواند در كنار جهاد در ارتقا بهره‌وري بيشتر در دستگاه‌ها تا اجرا اقدامات موثر انجام دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان برنامه و بودجه، اين بازديد با حضور معاون، مديران گروه‌هاي پژوهشي و مديران كل پژوهش، آموزش و نشر مركز روز يك شنبه ۸ آبان ماه در سالن دكتر عظيمي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري برگزار شد.

دريافت لينك خبر 


دوشنبه 09 آبان 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.