گزارش رویکرد رشد فراگیر در بن‌پیکرۀ برنامه هفتم توسعه منتشر شد
گزارش رویکرد رشد فراگیر در بن‌پیکرۀ برنامه هفتم توسعه منتشر شد

علاوه بر ضرورتِ نوآوريِ نهادي در آستانه تدوين برنامه هفتم، ضرورت بزرگ‌تر اما انتخاب يك رويكرد مناسب است كه با فرضِ بهبودهاي نهادي و قاعده‌گذاريِ مناسبِ همايند با خود، بتواند مسائل كشور را هدف قرار دهد. بنابراين پرسش گزارش پيش‌رو اين است كه اگر بنا باشد رويكرد رشد فراگير در بُن‌پيكره برنامه هفتم توسعه قرار گيرد و خلأ نظري برنامه‌ را پر كند، الزامات و چارچوب‌هاي آن چيست‌اند و دورنماي برنامه و تصوير عناصرِ برنامه به چه شكل خواهد بود؟ گزارش در پاسخ به پرسش فوق در سه بخش تدوين شده است: بخش اول، مربوط به مختصات مفهومي و نظريِ رويكرد منتخب؛ بخش دوم، معطوف به دلايل انتخاب رويكرد و تصوير برنامه هفتم ذيل آن؛ و بخش سوم معطوف به الزامات و چارچوب‌هاي انتخاب آن رويكرد است.

اين گزارش در ۳۵ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: تعريف رشد فراگير، الزامات و چارچوب‌هاي نظريِ تحقق رشد فراگير، دلايل انتخاب رويكرد منتخب و تصوير برنامه هفتم ذيل آن و ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين گزارش با همت سيد رحيم تيموري و نظارت علمي غلامرضا گرائي نژاد تدوين شده است.

علاقه مندان مي توانند با مراجعه به تارنماي مركزبه نشانيwww.dfrc.ir متن كامل اين گزارش را ملاحظه نمايند.

 

دريافت لينك خبر


سه شنبه 25 مرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.