امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های توسعه آینده‌نگری و ساتکاب
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های توسعه آینده‌نگری و ساتکاب

در ادامه سيدمهدي پاكذات،گفت: با توجه به اهميت آمايش سرزمين و تاكيدات مقام معظم رهبري به توجه آمايش سرزمين و نقش محوري مركز توسعه و آيندهنگريدر خصوص انجام مطالعات پشتيبان تدوين سند ملي آمايش و نقش آفريني كه در نهايت منجر به تصويب سند ملي آمايش در اسفندماه ۱۳۹۹ شد، نقش جديدي از طرف سازمان برنامه به مركز پژوهش‌هاي توسعه و آيندهنگريدر سال جاري داده شده و آن هم كمك به استقرار و پياده سازي سند ملي آمايش سرزمين است.

رئيس مركز پژوهش‌هاي توسعه و آيندهنگريگفت: موردي كه در مركز پيگيري مي‌كنيم مربوط به تصوير مطلوبي است كه در افق سند ۱۴۲۴ در مركز تصويب شد و در پايان بازه زماني سند آمايش سرزميني تصوير مطلوبي براي سطح ملي كشور ترسيم شده و به دنبال مركزي هستيم كه وضوح سند را در بخش‌هاي مختلف افزايش دهيم و اين تصوير جز با كمك به مطالعات آيندهنگريو آينده نگاري محقق نمي شود.

وي افزود: اين آمادگي وجود دارد كه در بخش برق و آب، چنين تصويري را براي آينده كشور ترسيم كنيم تا مشخص شود كه در آينده بايد به سراغ چه فناوري‌هايي برويم كه و به فكر ساخت كالاهاي مورد نياز و تأمين مالي مربوطه باشيم.

پاكذات گفت:ساتكاباگر بخواهد در حوزه دانش بنيان با نگاه آيندهنگرانهنگاه كند، به چهار نوع شركت دانش بنيان واستارتاپنياز دارد كه نوع اول شركت‌هاي دانش بنياني است كه در حوزه توليد كار مي‌كنند. در ادامه بحث شركت‌هاياستارتاپياست كه در بحث لجستيكي و فين تك و بخش تحريمي مي‌توانند كمك كنند تا بخش تأمين و تهيه كالاها با سهولت بيشتري اتفاق بيفتد.

رئيس مركز پژوهش‌هاي توسعه و آيندهنگريگفت: مدل سومي نياز ما استارتاپ‌هايي هستند كه در موضوع كلان داده كار مي‌كنند و دسته چهارم شركت‌هايي هستند كه در حوزه‌هاي مديريتي همچون منابع انساني، برنامهريزيلجستيك مي‌توانند كمك كننده باشند.

مجتبي اكبري در ادامه برنامه گفت: شركت ساتكاب از دهه ۳۰ در حوزه‌هاي ساخت، مديريت ساخت و توليد كالاي آب و برق فعاليت مي‌كند و شركت‌هاي بزرگي همچون ايران ترانسفور به صورت غير مستقيم و شركت صنايع آب و برق كشور مشغول خدمت رساني در كشور هستند.

مديرعامل شركتساتكاب گفت: طي چندسال گذشته تحريم‌هاي ظالمانه مشكلات زيادي را براي آب و برق كشور ايجاد كرده است اما چندين ثبت اختراع داريم كه يكي از آنها در شركت ايران ترانسفو است وبه زودي معرفي مي‌شود.

وي افزود: بحث هوشمند سازي و ارائه الگوي مصرف با استفاده از هوش مصنوعي نيز مطرح است كه شركت‌هاي دانش بنيان مشغول كار در اين حوزه هستند و براي شفافيت موضوع نياز است كه كارهاي هوشمندسازيفناورانهمثل دستگاه‌هايآيتيو كنتورهاي هوشمند در اين مجموعه قرار گيرد

اكبري گفت: نيازمند است صنعت آب و برق يك صنعت نوآورانه و هوشمندانه شود به همين دليل بايد نخبه‌ها را در كشور حفظ كنيم و مسئله صنعت آب و برق نيز همين است و شركت اعتقاد به مديريت دانش همه جانبه دارد.

 

دريافت لينك خبر


یک شنبه 01 خرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.