گزارش پژوهشی برنامه‌ریزی غلتان منتشر شد
گزارش پژوهشی برنامه‌ریزی غلتان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز، گزارش پژوهشی " برنامه‌ریزی غلتان " منتشر شد.

در خلاصه مديريتي اين كتاب مي خوانيم: امروزه فرض اينكه آينده مشابه حال خواهد بود، فرضي غلط و نادرست است. عدم قطعيت در ذات و ماهيت آينده نهفته است و برخورد درست با آن، يكي از دشوارترين فعاليت­هاي مديران است. عدم قطعيت، تأثير شگرفي بر کارآمدی استراتژي­هاي تدوين شده مي­گذارد. عدم قطعيت در محيط به تدريج به كانون توجهات در فرايند برنامه­ ريزي استراتژيك تبدیل شده است و متفكران اين حوزه، روش­هاي عمومي مطرح در برنامه­ ريزي استراتژيك را در مقابله با آشفتگي و تغييرات محيط ناکارآمد می‌بینند. به عقيده باريچلي، در فرايند برنامه‌ریزی استراتژيك، زمان و عدم قطعيت، نقش مهمي ايفا می‌کنند.

این گزارش در 31 صفحه و با تلاش و همت گروه آینده نگری و فناوری های نو؛ گل نساء صلواتی، یدالله دیوسالار، محدثه بشیر مشهدی و با نظارت علمی حمید محمدی تهیه و تدوین شده است.

لازم به ذكر است علاقمندان مي توانند اصل گزارش را در لينك زير دانلود كنند.

برنامه‌ریزی غلتان

 


شنبه 20 اسفند 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.