نگاه اهالی کتاب به آینده ایران
نگاه اهالی کتاب به آینده ایران

گزارش روز دوم نمایشگاه  (از نگاه مخاطبان به آیندۀ  ایران تا لزوم آشنایی بیشتر افکار عمومی با کارویژه‌های مرکز)

 

به گزارش روابط عمومی مرکز از نمایشگاه کتاب تهران، غرفۀ مرکز در روز دوم نمایشگاه، در بخش های جانبی خود، با استقبال خوب مردمی مواجه شد. گفتنی است در بخش جانبی "نگاه مردم به آیندۀ ایران" عموم مراجعان و علاقه‌مندان، با بیان دیدگاه‌های خود، تلاش کردند تا پیش‌بینی خود را نسبت به آیندۀ ایران، با پژوهشگران مرکز، به اشتراک بگذارند. براساس اعلام مسئولان غرفه، بیش از 138 پیام، به‌صورت حضوری، در این بخش ثبت شده است که در آیندۀ نزدیک، متن این پیام‌ها مورد تحلیل و بررسی گروه‌های علمی در مرکز قرار می‌گیرد.

غرفۀ  مرکز در روز دوم نمایشگاه، میزبان سردبیر فرهنگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران" ایرنا" بود. علی‌رضا مرادی، سردبیر فرهنگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در این بازدید، ضمن آشنایی با فعالیت های مرکز، ابراز امیدواری کرد که  فعالیت های این نهاد علمی باید بیش از پیش، مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد.

بخش فروش غرفۀ مرکز نیز، همچون دیروز، روز شلوغی را پشت سر گذاشت. روز دوم نمایشگاه کتاب تهران، در حالی به پایان رسید که استقبال علاقه‌مندان در ساعات پایانی رو به افزایش بود و غرفه‌ها با ازدحام علاقه‌مندان مواجه شدند.

لازم به ذکر است، غرفۀ مرکز پژوهش ها با شعار "مطالعۀ مفید، پژوهش اثرگذار" در مصلی تهران، بخش ناشران عمومی، شبستان اصلی، واقع در راهروی 26، از تاریخ 20 الی 30 اردیبهشت ماه، هرروزه از ساعت 10 الی 20، میزبان علاقه‌مندان کتاب خواهد بود.

 


پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.