پیشنهاد همکاری در خصوص کمک در زمینه تدوین سند آمایش کتابخانه های سراسر کشور
پیشنهاد همکاری در خصوص کمک در زمینه تدوین سند آمایش کتابخانه های سراسر کشور

 مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه ها: مرکز با توجه به تجربیات خود در زمینه تدوین اسناد پشتیبان سند ملی آمایش سرزمین، می تواند در تدوین سند آمایش کتابخانه ها به این نهاد فرهنگی کمک کند.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز از نمایشگاه کتاب تهران، روز پنجم نمایشگاه در حالی آغاز شد که رهبر معظم انقلاب در ساعات ابتدایی روز ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب در سخنانی فرمودند: مسأله کتاب مسأله مهمی است و فرهنگ‌سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد و با اینکه امروز امکانات فراوان دیگری مانند فضای مجازی و امثال آن به‌ وجود آمده؛ اما کتاب هم‌چنان در جایگاه خیلی والا و مهم خود قرار دارد.

نمایشگاه این روز را در تب و تاب دیدار مقام معظم رهبری سپری کرد و در سخنان معظم له و اعلام رضایت ایشان از کلیت نمایشگاه کتاب موجبات خشنودی دست اندر کاران این نمایشگاه را فراهم کرد.

گفتنی است بر اساس اعلام برنامه قبلی غرفه مرکز میزبان نشست معرفی کتاب اصلاح ساختاری بودجه بود. در این نشست که به همت دفتر آموزش مرکز برگزار شد، دکتر سید حمید پورمحمدی و نیلوفر دمنه به تبیین چرایی تدوین کتاب اصلاح ساختاری بودجه پرداختند و این نشست با استقبال خوب اهالی رسانه مواجه شد.

همچنین غرفه مرکز پژوهش ها در روز یکشنبه 24 اردیبهشت میزبان مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه عمومی کشور بود. رمضانی در این دیدار ضمن آشنایی با ساختار و کارکرد مرکز پژوهش ها ابراز امیدواری کرد: مرکز با توجه به تجربیات خود در زمینه تدوین اسناد پشتیبان سند ملی آمایش سرزمین، بتواند در تدوین سند آمایش کتابخانه ها به این نهاد فرهنگی کمک کند.

در ادامه سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه مرکز با آشنایی با فعالیت های مرکز گفت: باید همه کمک کنیم تا سند ملی آمایش سرزمین به خوبی در کشور اجرا شود.

در ادامه بازدیدهای اهالی فرهنگ از غرفه مرکز، دکتر جواد توکلی رئیس پژوهشگاه اموراقتصادی به همراه هیئت همراه از غرفه مرکز بازدید کردند.

لازم به ذکر است غرفه مرکز واقع در مصلی تهران بخش ناشران عمومی راهروی 26 تا تاریخ 30 اردیبهشت از ساعت 10 الی 20 میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.


یک شنبه 24 اردیبهشت 1402 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.