پارک علم و فناوری اطلاعات پردیس میزبان مرکز بود
پارک علم و فناوری اطلاعات پردیس میزبان مرکز بود

بازدید رئیس، مديران و پژوهشگران مرکز از پارک علم و فناوری اطلاعات پردیس صورت گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز، در ابتدای این بازدید دکتر مجتبی جباری پور “معاون نوآوری پارک فناوری پردیس” ضمن خیر مقدم به هیئت بازدید کننده، ضمن ارائه گزارشی از نحوه شکل گیری پارک در سخنانی گفت: پارک در واقع خروجي برنامه چهارم توسعه است‌. در آن سال‌ها مسئولین به این جمعبندی رسیدن که زیست فناوری کشور نیازمند شکل گیری پارک علم و فناوری است. لذا از سال ۸۰-۸۱ این ایده با قوت و قدرت بیشتری پیگیری شد.

وی ادامه داد: در یک زمانی تمرکز کشور بر تولید علم بود، اما اندک اندک نگاه به سمت شکل گیری شرکت های دانش بنیان میل پیدا کرد اما اقتصاد دانش بنیان نیازمند زیست بوم فناوری بود. لذا در طول سال‌های اخیر تلاش کردیم بازیگران مختلف این زیست بوم را در پارک علم و فناوری اطلاعات پردیس متمرکز کنیم.

این مقام مسئول پارک علم و فناوری پردیس ادامه داد: ما پارک علم و فناوری را حد فاصل بین دانشگاه و صنعت می‌دانیم. لذا این سازه کارکرد علم و بازار را با هم دارد. جالب است بدانید ما در واقع مبتني بر نیاز سازه های خود را ایجاد کرده ایم و به نقطه کنونی دست یافته ایم.

وی افزود: تلاش کرده ایم مدل توسعه خود را مبتني بر تامین منابع دولت نبینیم. در واقع پارک ها مصداق هماهنگی دانشگاه و صنعت است، بنابراین پارک علم و فناوری پردیس ویترین فناوری کشور است‌.

جباری پور ادامه داد: رفع نیاز های فناورانه صنایع کشور یکی از مهمترین اقداماتی است که در این پارک پیگیری می شود.

وی در خاتمه این جلسه گفت: در پی آن هستیم که یک ناحیه فناوری را به صورت کامل در کشور شکل دهیم.

همچنین در این دیدار دکتر سید مهدی پاک ذات‌‌ “رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری” ضمن تحسین از فعالیت های به عمل آمده در پارک فناوری گفت: تلاش داریم تا پژوهشگران مرکز در ضمن این بازدید با اکو سیستم فناوری کشور آشنا شوند.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مسئولیت های ما توجه به آینده فناوری کشور است، می توانیم با استفاده از تجارب پارک فناوری پردیس پیشنهادات بهره برانه تری نسبت به قبل به سیاستگذار ارائه دهیم.

وی توجه به قوانین و مقررات در زیست بوم فناوری را پر اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد و گفت: مرکز پژوهش ها می تواند در خصوص توسعه فناوری ها به عنوان بازیگر پژوهشی ایفای نقش نمایند.

در ادامه این دیدار پژوهشگران سوالات خود را پیرامون فعالیت های پارک مطرح نمودند و پس از بازدید از سایت های مختلف مستقر در پارک با آخرین دست آورد های فناوری کشور آشنا شدند.

لازم به ذکر است این دیدار به همت دفتر آموزش و حمايت مدیریت پشتیبانی مرکز روز دوشنبه ۵ تیر ماه سال جاری به میزبانی پارک علم و فناوری اطلاعات پردیس برگزار شد.


دوشنبه 05 تیر 1402 (10 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.