هم‌زمان با روز خبرنگار، پایگاه اطلاع‌رسانی سیویلیکا میزبان گزارش‌های پژوهشی مرکز شد
هم‌زمان با روز خبرنگار،  پایگاه اطلاع‌رسانی سیویلیکا میزبان گزارش‌های پژوهشی مرکز شد

انتشار متن کامل بخش عمده‌ای از گزارش‌های پژوهشی مرکز، در تارنمای سیویلیکا، هم‌زمان با روز خبرنگار باهدف احترام به جریان آزاد اطلاعات و هم‌افزایی علمی با محوریت مباحث مربوط به توسعه و آینده ایران اسلامی.

 

به گزارش روابط‌عمومی مرکز، هم‌زمان با هفده مرداد و گرامی داشت روز خبرنگار، بخش عمده‌ای از گزارش‌های پژوهشی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در تارنمای سیویلیکا به‌منظور استفاده عموم علاقه‌مندان بارگذاری شد.

بر اساس این گزارش، به‌منظور احترام به جریان آزاد اطلاعات و هم‌افزایی دانشی متن کامل بخش عمده‌ای از گزارش‌های پژوهشی مرکز با موضوعاتی همچون تحلیل و واکاوی برنامه‌های توسعه، تحلیل بودجه‌های سنواتی، مباحث مربوط به سند ملی آمایش سرزمین و... به‌صورت تفصیلی در تارنمای اطلاع‌رسانی سیویلیکا بارگذاری شد و بدین ترتیب علاقه‌مندان زین‌پس با سهولت بیشتری به منابع و یافته‌های علمی این مرکز دسترسی خواهند داشت.

لازم به ذکر است سیاست کلی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مبتنی بر انتشار عمومی یافته‌های علمی گروه‌های علمی خود بنا شده است و ازاین‌رو علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای مرکز به نشانی www.cdrf.ir  مراجعه کنند.


سه شنبه 17 مرداد 1402 (9 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.