روند هزینه حامل‌های انرژی در صنایع کارخانه‌ای ایران با نگاه پژوهشی بررسی شد
روند هزینه حامل‌های انرژی در صنایع کارخانه‌ای ایران با نگاه پژوهشی بررسی شد

گزارش پژوهشی " بررسی روند هزینه حامل‌های انرژی در صنایع کارخانه‌ای ایران" به همت اداره کل پژوهش مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منتشر شد.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز، گزارش پژوهشی " بررسی روند هزینه حامل‌های انرژی در صنایع کارخانه‌ای ایران" منتشر شد.

در خلاصه مديريتي اين اثر می‌خوانیم: هدف اصلي اين مطالعه تحلیل توصیفی- آماری مصرف حامل‏های انرژي در صنایع کارخانه‏ای ایران است؛ بنابراین در این گزارش سعی شده روند مصرف حامل ‏های انرژی در دوره 98-1388 از نظر آماری توصیف و تحلیل گردد. به این ترتیب، ابتدا رویکرد کل به‌جز جایگاه ایران به لحاظ شاخص شدت انرژی در جهان و خاورمیانه مورد مقایسه قرار گرفته است. سپس به بررسی وضعیت بخش صنعت و مقایسه آن با دیگر بخش‏ های اقتصادی از منظر مصرف انرژی پرداخته ‌شده است. در گام سوم، وضعیت مصرف حامل‏ های انرژی در صنایع کارخانه ‏ای ایران بر اساس کدهای دورقمی آیسیک بررسی ‌شده است.

این گزارش در 97 صفحه و با تلاش و همت علی‏ اکبر خسروی نژاد، نسیم منصوری در گروه نظام­ های نوین برنامه­ ریزی، بودجه­ ریزی و مدل ­سازی و با نظارت علمی یداله سبوحی و علی درویشی تهیه و تدوین شده است.

لازم به ذكر است علاقه‌مندان می‌توانند اصل گزارش را در لينك زير ملاحظه كنند.

دریافت گزارش


سه شنبه 16 آبان 1402 (6 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.