کتاب پیاده‌سازی سیستم حسابداری اتحادیه اروپا یرای خدمات اکوسیستمی منتشر شد
کتاب پیاده‌سازی سیستم حسابداری اتحادیه اروپا یرای خدمات اکوسیستمی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‏‌‎های توسعه و آینده‏نگری، کتاب «پیاده‌سازی سیستم حسابداری اتحادیه اروپا یرای خدمات اکوسیستمی» به نویسندگی لساندرا لانوت، سازا والیچیلو، کیارا پلس، گریزیا زولیان و یواخیم میس و به ترجمه مهرداد کاشف، مصطفی کشتکار، فرزام پوراصغر سنگاچین و مینا ابوطالبی توسط انتشارات مرکز پژوهش‏‌‎های توسعه و آینده ‏نگری منتشر شد.

در قسمتی از معرفی این کتاب آمده است، کتاب حاضر به تهیه و تدوین دستور العمل مناسب برای تشکیل سیستم حسابداری خدمات اکوسیستمی و کاربست آنها در سیستم حسابهای ملی پرداخته است. مباحث مرتبط با سیستم یکپارچه حسابداری محیط زیستی اقتصادی، برای صاحب‌نظران و پژوهشگران علاقه‌مند به مطالعات بین‌رشته‌ای اقتصاد و محیط زیست مفید خواهد بود و می‌تواند ملاحظات بوم‌شناختی و اقتصادی را به شیوه‌ای مناسب، همسو و هماهنگ نماید.

همچنین باید افزود: کتاب حاضر درصدد است دستورالعمل‌های روش‌شناختی برای تهیه حساب‌های دارایی‌های محیط زیستی در قالب حسابداری تجربی اکوسیستم‌ها که فراتر از چهارچوب مرکزی است، ارائه دهد در این کتاب اطلاعات موجود برای هر کدام از خدمات اکوسیستمی، به منظور تشریح مدل مفهومی معیارها، روشهای حسابداری، منابع دادهها و همکاری‌های احتمالی موردنیاز، در قالب کاربرگ‌ها ارائه شده است. هدف اصلی جداول تبیین ویژگی‌ها و تعاریف، شناسایی نوع عرضه و مصرف خدمات اکوسیستمی و نشان دادن مکان واقعی جریان خدمات اکوسیستمی حاصل از (اکوسیستم‌ها انواع اکوسیستم‌ها) است که افراد جامعه (واحدهای نهادی) مصرف می‌کنند.

لازم به ذکر است این کتاب در 196 صفحه، به همت انتشارات مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منتشر شده است.

علاقه‏مندان جهت سفارش کتاب می‏توانند با انتشارات مرکز پژوهش‏های توسعه و آینده‏نگری به شمارۀ 43306415-021 و 09323179085 تماس حاصل فرمایند.


شنبه 01 اردیبهشت 1403 (4 هفته قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.