بزرگ‌ترین رویداد کتاب کشور آغاز به کرد
بزرگ‌ترین رویداد کتاب کشور آغاز به کرد

به گزارش روابط‌عمومی مرکز، آیین افتتاح سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه،"دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی"، در"کوشک کتاب" شبستان مصلی امام خمینی (ره)؛ محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ برگزار شد.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ و با بیان اینکه نمایشگاه سی و پنجم باهمت خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت فرهنگی و مشارکت اصحاب فرهنگ و کتاب برگزار شده است، گفت: از همه ناشران، نویسندگان و کتاب‌فروشان تشکر می‌کنم که مشعل فروزان فرهنگ را در این کهن سرزمین شعله‌ور نگه داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بنای دولت انقلابی و مردمی تمرکز جدی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است، افزود: دوره پُررونق فرهنگ و ادب کشور را تجربه می‌کنیم، سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار مجوز کتاب صادر شده که بیشترین عدد ثبت شده است.

به گفته اسماعیلی، با همه مشکلات در برخی خانواده‌ها به دلیل مسائل معیشتی و اقتصادی انتظار می‌رود که به حوزه کتاب توجه نشود اما مردم کتاب‌دوست کتاب را رها نکردند، در سال‌های اخیر در حوزه مطالعه رو به تزاید هستیم و بدون مطالعه کتاب‌درسی و ادعیه به عدد درخور توجهی می‌رسد.

هم‌زمان با آئین افتتاح نمایشگاه کتاب غرفه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری با شعار "توسعه خواندنی است" آغاز به کارکرد. نشر مرکز پژوهش‌ها با شانزده عنوان کتاب‌درسی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است، نشر مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری از تاریخ نوزدهم  تا بیست و نهم اردیبهشت‌ماه همه‌روزه میزبان مخاطبین کتاب خواهد بود. گفتنی است غرفه مرکز واقع در مصلی تهران،شبستان اصلی، راهروی 10، غرفه 200 از ساعت 9 صبح تا 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 (1 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.