گزارش پژوهشی شاخص‌های کلیدی عملکرد سلامت منتشر شد
گزارش پژوهشی شاخص‌های کلیدی عملکرد سلامت منتشر شد

به گزارش روابط‌عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، تازه‌ترین گزارش پژوهشی این مرکز تحت عنوان "شاخص‌های کلیدی عملکرد سلامت" توسط گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی منتشر شد.

در مقدمه این گزارش پژوهشی چنین آمده است: سنجش و پایش شاخص‌های سلامت از آن جهت که بنیانی برای درک نابرابری‌ها در نظام سلامت و همچنین میزان دستیابی به سلامت را به دست می‌دهد و می‌تواند راهنمایی‌های ارزنده‌ای برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در بخش سلامت ایجاد کند، بسیار مهم قلمداد شده است. به همین دلیل در کشورهای مختلف، دستگاه‌های متولی سلامت پیوسته فعالیت‌های قابل توجهی برای گردآوری اطلاعات لازم و تخمین شاخص‌های مختلف در بخش سلامت انجام می‌دهند.

با توجه به یافته‌های این پژوهش، ناهمگونی‌های فراوانی بین کشورهای دنیا از نظر شاخص‌های سلامت، به‌ویژه در مخارج سلامت دولتی مشاهده می‌شود که به ساختار نظام سلامت در کشورهای مختلف و ویژگی‌های اجتماعی - اقتصادی و شرایط سیاسی مربوط است. بر اساس گزارش‌های جهانی و همچنین داده‌های داخلی، شاخص‌های حوزه سلامت حاکی از روند روبه‌رشد در دستیابی به جایگاه برتر جهانی و به‌خصوص منطقه می‌باشد که این امر در سایه برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های مناسب و عملیاتی امکان‌پذیر شده است.

شایان‌ذکر است که این گزارش به نویسندگی مجید مزیدآبادی فراهانی در 89 صفحه تهیه و تنظیم شده است.  

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این گزارش پژوهشی از طریق لینک زیر اقدام نمایند

دریافت فایل گزارش پژوهشی شاخص‌های کلیدی عملکرد سلامت


شنبه 20 مرداد 1403 (1 ماه قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.