گزارش پژوهشی راهنمای آمارهای مالی دولت GFS 2014 در بخش درآمدها منتشر شد
گزارش پژوهشی راهنمای آمارهای مالی دولت GFS 2014 در بخش درآمدها منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی، تازه‌ترین گزارش پژوهشی خود را تحت عنوان "راهنمای آمارهای مالی دولت (GFS 2014) (درآمدها)" منتشر کرد.

در مقدمه این گزارش پژوهشی آمده است، نظام مالیه عمومی کشور از ارکان تأثیرگذار حکمرانی در یک جامعه است و نحوه شکل‌گیری، کارکرد و عملکرد آن در یک تعامل متقابل، رکن‌های دیگر حکمرانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نظام بودجه‌ریزی به عنوان مؤلفه اصلی مالیه عمومی، بیشترین نمود را در سایر ارکان حکمرانی، نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی نظام اداری کشور دارد. کیفیت عملکرد نظام بودجه‌ریزی، تعیین‌کننده ظرفیت اثرگذاری این نهاد بر ارکان دیگر و همچنین اثرپذیری آن از سایر رکن‌های حکمرانی است .

تدوین چارچوب و بسترسازی اجرای نظام آمارهای مالی دولت مطابق آخرین نسخه صندوق بین‌المللی پول (GFS2014) بر اساس تفاهم‌نامه بین سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در دستور کار قرار گرفت.

شایان‌ذکر است که این گزارش در گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی به نویسندگی یونس تیموری با ناظران علمی یدالله ابراهیمی‌فر و علی درویشی در 63 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این گزارش پژوهشی از طریق لینک زیر اقدام نمایند.

راهنمای آمارهای مالی دولت (درآمدها) (1)


سه شنبه 20 شهریور 1403 (3 هفته قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.