گزارش پژوهشی پیشنهادهای کاربردی جهت قرار گرفتن مراکز پژوهشی ایران در کلاس جهانی مبتنی بر تجربیات بین‌الملل و نظام‌های رتبه‌بندی جهانی‌ منتشر شد
گزارش پژوهشی پیشنهادهای کاربردی جهت قرار گرفتن مراکز پژوهشی ایران در کلاس جهانی مبتنی بر تجربیات بین‌الملل و نظام‌های رتبه‌بندی جهانی‌ منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، تازه‌ترین گزارش پژوهشی این مرکز تحت عنوان "پیشنهادهای کاربردی جهت قرارگرفتن مراکز پژوهشی ایران در کلاس جهانی مبتنی بر تجربیات بین‌الملل و نظام‌های رتبه‌بندی جهانی" توسط گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی  منتشر شد.

در خلاصه مدیریتی این گزارش پژوهشی آمده است: این گزارش با هدف ارائه پیشنهادهای کاربردی به مدیران، مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه از طریق بررسی تجربیات اتاق‌های فکر مشهور در نقاط مختلف جهان و همچنین شاخص‌های مورد توجه نظام‌های رتبه‌بندی جهانی جهت قرارگرفتن مراکز پژوهشی ایران که از جنس اتاق فکر هستند در کلاس جهانی تدوین شده است.

همچنین تدوین برنامه استراتژیک برای اتاق‌های فکر با توجه به استراتژی‌های شناسایی شده در پژوهش حاضر که مرتبط با پنج ناحیه رشد عملکردی مورد نیاز برای قرارگرفتن اتاق فکر در کلاس جهانی است، پیشنهاد می‌شود. هر یک از استراتژی‌های شناسایی شده این پژوهش با توجه به مأموریت، چشم‌انداز، ارزش‌ها و تحلیل وضعیت اتاق‌های فکر در پنج حوزه عملکردی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

شایان‌ذکر است که این گزارش در گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی به نویسندگی رومینا فرهادی‌نهاد با نظارت علمی علی درویشی در 56 صفحه تهیه و تنظیم شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این گزارش پژوهشی از طریق لینک زیر اقدام نمایند.

داناود فایل پیشنهادهای کاربردی جهت قرار گرفتن مراکز پژوهشی ایران در کلاس جهانی


شنبه 24 شهریور 1403 (3 هفته قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.