گزارش پژوهشی بررسی شرایط و ساختار صندوق‌ بازنشستگی تأمین اجتماعی منتشر شد
گزارش پژوهشی بررسی شرایط و ساختار صندوق‌ بازنشستگی تأمین اجتماعی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری تازه‌ترین گزارش پژوهشی این مرکز تحت عنوان "بررسی شرایط و ساختار صندوق‌ بازنشستگی تأمین اجتماعی"، در گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی و با همکاری کارگروه تخصصی: ارتقاء نظارت‌های هوشمند، فناورانه و مردم‌پایه نخستین همایش ملی بهبود روند بودجه‌ریزی در ایران منتشر شد.

در خلاصه مدیریتی این گزارش آمده است: کسری تراز عملیاتی سازمان تأمین اجتماعی در شرایط فعلی و با ادامه روند کنونی قوانین و تعهدات از 86 همت در سال 1401 به حدود 1921 همت در سال 1410 خواهد رسید. برای درک بهتر شرایط نامساعد آتی باید این‌گونه بیان کرد که درصد کسری تراز پرداخت سازمان تأمین اجتماعی از 28 درصد منابع در سال 1401 به 196 درصد منابع در سال 1410 خواهد رسید.

شایان‌ذکر است که این گزارش به نویسندگی مژگان خانلو ساوجبلاغی و حمیدرضا مرشدخانی و با همکاری کارگروه تخصصی: ارتقاء نظارت‌های هوشمند، فناورانه و مردم‌پایه نخستین همایش ملی بهبود روند بودجه‌ریزی در ایران در 41 صفحه تهیه و تدوین شده است.

 

علاقه‌مندان جهت مطالعه این گزارش پژوهش از طریق لینک زیر اقدام به دریافت فایل و مطالعه نمایند.

دریافت گزارش بررسی شرایط و ساختار صندوق‌ بازنشستگی تأمین اجتماعی

 


شنبه 14 مهر 1403 (15 ساعت قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.