اولویت‌های بخش بازرگانی و خدمات مالی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷
اولویت‌های بخش بازرگانی و خدمات مالی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷

در بخشي از گزارش منتشر شده توسط اين مركز كه به تحليل كلي بودجه بخش بازرگاني در لايحه بودجه سال ۳۹۷ مي‌پردازد،‌ به مهم‌ترين اولويت‌هاي بخش بازرگاني و خدمات مالي در اين لايحه اشاره شده است.

بنا به اين گزارش،‌ ايجاد و گسترش بسترهاي تجاري،‌ جلب سرمايه‌گذاري خارجي و رفع موانع جذب آن با اولويت كشورهاي صاحب ‌تكنولوژي و نوآوري با رويكرد توسعه صادرات و انتقال فناوري، ايجاد زيرساخت‌هاي الكترونيك در گمركات كشور از طريق اجرا و راه‌اندازي سامانه جامع گمركي،‌ تدوين طرح جامع ساماندهي گندم،‌ آرد و نان با هدف ايجاد رقابت و كاهش  بار مالي و ضرر و زيان دولت و تدوين طرح‌هاي جامع ساماندهي زنجيره ارزش محصولات اساسي با رويكرد كاهش مداخله دولت و ايجاد ارزش افزوده و ...از اصلي‌ترين اولويت‌هاي اين بخش به شمار مي‌آيد.

جهت دانلود فایل بر روی  لینک زیر کلیک کنید:

اولويت‌هاي بخش بازرگاني و خدمات مالي در لايحه بودجه سال ۱۳۹۷


یک شنبه 15 بهمن 1396 (6 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.