رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: تدوین سند ملی آمایش و الگوی مطلوب توسعه از اهم ماموریت‌های مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری است.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه: تدوین سند ملی آمایش و الگوی مطلوب توسعه از اهم ماموریت‌های مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری است.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده نگري، دكتر محمدباقر نوبخت رئيس هيئت امنا مركز در اين نشست اظهار داشتند: تدوين سند ملي آمايش و طراحي الگوي توسعه مطلوب ايراني-اسلامي از اهم ماموريت‌هاي سازمان برنامه‌وبودجه است كه به مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري به عنوان اتاق فكر سازمان محول شده است.
دكتر نوبخت در اين جلسه افزودند كه بر اساس ماموريت مصرح در وظايف گروه پژوهشي توسعه، تامين مالي و اقتصاد بين‌الملل، تدوين الگوي توسعه مطلوب در دستور قرار گرفته است و تلاش مي‌شود تا در ادامه به بقيه ماموريت‌هاي اين گروه كه تامين مالي و تصريح وضعيت اقتصادي كشور در عرصه اقتصاد بين‌الملل است نيز پرداخته شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه همچنين خاطر نشان كردند كه بر اساس خواست مقام معظم رهبري وظيفه تدوين الگوي توسعه از دولت خواسته شده است و سازمان برنامه‌وبودجه با توجه به رسالت خود مبني بر راهبري و رصد توسعه كشور تبيين الگوي توسعه را وظيفه خود مي‌داند. در سازمان برنامه‌وبودجه نيز مركز پژوهش‌هاي توسعه‌وآينده‌نگري متولي اين موضوع بوده و پيگيري مباحث مرتبط با برنامه‌ريزي توسعه را پيگيري مي‌نمايد.
 در اين جلسه گزارشي از نقشه راه پيشنهادي گروه براي تدوين الگوي مطلوب توسعه و مفهوم توسعه و تعريف مورد نظر از توسعه ارائه شد. در ادامه صاحب نظران و كارشناسان گروه نظرات خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بيان نمودند.


دوشنبه 28 مرداد 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.