ارائه پیش‌طرح مدل بومی بهبود محیط کسب‌وکار در دهمین جلسه گروه پژوهشی توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین‌الملل مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مورد گفتگو قرار گرفت.
ارائه پیش‌طرح مدل بومی بهبود محیط کسب‌وکار در دهمین جلسه گروه پژوهشی توسعه، تأمین مالی و اقتصاد بین‌الملل مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مورد گفتگو قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده نگري، دكتر محمدباقر نوبخت رئيس گروه پژوهشي در اين نشست اظهار داشتند: در خصوص تدوين الگوي مطلوب توسعه با استفاده از مطالعات قبلي مركز تحقيقات استراتژيك به ۷ سوال كليدي در اين خصوص دست يافته‌شد كه امروز بنا به نياز روز و آينده كشور اين سوالات در مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري سازمان برنامه‌وبودجه كشور مورد دقت و بررسي مجدد قرار خواهد گرفت. 
رسالت گروه پژوهشي توسعه، تامين مالي و اقتصاد بين‌الملل اين است تا با بررسي دقيق اين سوالات و موضوعات مرتبط و استفاده از ساير منابع موجود نظير نتايج مطالعاتي و دستاوردهاي مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، الگوي مطلوب توسعه ايراني اسلامي را تدوين و ارائه نمايد.
دكتر نوبخت در ادامه افزودند؛  تدوين الگو تنها يكي از وظايف اين گروه پژوهشي است و اين گروه بايد با تشكيل كميته‌هاي تخصصي، موضوعات محوري ديگر را شناسايي و همزمان در دستور كار گروه قرار دهد.
در ادامه جناب آقاي علي فيروزي، رئيس مركز ملي مطالعات، پايش و بهبود محيط كسب‌وكار وزارت امور اقتصادي و دارايي به دعوت رياست مركز پژوهش‌هاي توسعه‌وآينده‌نگري به ارائه پيش‌طرح مدل بومي بهبود محيط كسب‌وكار پرداختند. 
در اين طرح عناصر اصلي تسهيل‌كننده فضاي كسب‌وكار مورد بررسي قرار گرفته و با استفاده از تجربيات جهاني موفق و تعديل مدل‌هاي موفق بهبود محيط كسب‌وكار با توجه به شرايط اقتصاد ايران مدل بومي بهبود محيط كسب‌وكار ارائه شده‌.
در ادامه صاحب‌نظران و اعضاي گروه پژوهشي به ارائه نظرات و پيشنهادات خود پرداختند.


شنبه 14 مهر 1397 (5 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.