هم اندیشی علمی گروه پژوهشیِ آینده نگری و فناوری های نو، در موضوع ‌آینده نگاری ریسک در صندوق های بازنشستگی ایران، برگزار شد.
هم اندیشی علمی گروه پژوهشیِ آینده نگری و فناوری های نو، در موضوع ‌آینده نگاری ریسک در صندوق های بازنشستگی ایران، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، در اين نشست كه با حضور رئيس و همكاران مركز برگزار گرديد ايشان ضمن مرور رسالت هاي اصلي صندوق‌هاي بازنشستگي به عنوان اصلي‌ترين ركن در تجهيز پس‌انداز هر كشور، اين نكته را تشريح كردند كه با وجود چالش ها و مشكلات و نارسايي هاي ايجاد شده در صندوق هاي بازنشستگي، در شرايط فعلي ضرورت بهينه كردن سرمايه‌گذاري‌ها و ارائه سناريوهاي مطلوب آينده به شدت احساس مي‌شو.د. ايشان ضمن معرفي يك مدل بهينه يابي (‌شامل ورودي ها، فرايند و خروجي ها) جهت تخصيص بهينه منابع انواع دارايي هاي مختلف براي صندوق تامين اجتماعي به ارائه پيشنهادات علمي و فني  براي خارج شدن از بحران صندوق ها توسط بخش هاي تنظيم گر و حاكميتي صندوق ها در اقتصادايران پرداختند. پس از بررسي جوانب مدل مفهومي مذكو ، بر اساس كاربست آن تغييرات شاخص هاي مختلف و پيش بيني نسبت تخصيص منابع صندوق ها در هر كلاس از دارايي ها با سناريوهاي مختلف قابل استحصال و برنامه ريزي مي باشد. در پايان در خلال پرسش و پاسخ، جوانب مختلف بهينه سازي مدل مذكور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 


یک شنبه 13 بهمن 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.