گزارش آسیب شناسی آمایش سرزمین در نظام برنامه ریزی کشور منتشر شد.
گزارش آسیب شناسی آمایش سرزمین در نظام برنامه ریزی کشور منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، گزارشي از سلسه گزارشات گروه پژوهشي آمايش سرزمين، توسعه و توازن منطقه اي ، با عنوان آسيب شناسي آمايش سرزمين در نظام برنامه ريزي كشور  منتشر شد. اين گزارش با تشريح بيان مساله به ترسيم خاستگاه پيدايش رويكردهاي برنامه‌ريزي سرزمين در جهان و نسبت آن با آمايش سرزمين در ايران پرداخته و در ادامه گونه‌شناسي سير تطور آمايش سرزمين در ايران را تبيين مي نمايد و سپس به تبيين علل بنياني عدم توفيق آمايش سرزمين در ايران مي پردازد.
لازم به ذكر است بنابه به ابلاغ رياست محترم سازمان برنامه و بودجه كشور مبني بر انجام مطالعات لازم براي تدوين سند ملي آمايش سرزمين توسط مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، سلسه گزارشات مرتبط با تدوين سندملي آمايش سرزمين به همت گروه پژوهشي آمايش سرزمين، توسعه و توازن منطقه اي در حال آماده سازي و تدوين مي باشد كه بتدريج منتشر و در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت.


سه شنبه 15 بهمن 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.