نتایج اولیه مطالعات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از حوزه های مطالعاتی سند ملی امایش سرزمین در پانزدهمین نشست کمیته تلفیق مطالعات سند ملی آمایش سرزمین ارائه شد.
نتایج اولیه مطالعات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از حوزه های مطالعاتی سند ملی امایش سرزمین در پانزدهمین نشست کمیته تلفیق مطالعات سند ملی آمایش سرزمین ارائه شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه  و آينده نگري، در جلسه كه باحضور رياست محترم مركز، مديران و كارشناسان امورهاي مختلف سازمان برنامه و بودجه، مديران و پژوهشگران محترم مطالعات حوزه هاي گوناگون مطالعات سند ملي امايش سرزمين؛ مطالعات اوليه حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در تاريخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري ارائه شد. در اين نشست برخي از حاضران مواردي چون ارائه تحليل فضايي بخش، تبيين رويكرد كلان ملي در برخورد با تكنولوژي، تاثيرات متقابل  بخش فناوري بر ساير بخش ها، بررسي جايگاه ايران در منطقه و جهان از منظر تكنولوژي هاي مدرن، پرهيز از نگاه بخشي در مطالعه حوزه فناوري، تبيين چالش هاي كشور در حوزه فناوري هاي جديد، و ... را در جهت غناي مطالعه پيشنهاد داده اند و در پايان با عنايت به اتمام مطالعات بخش هاي مختلف، مقرر شد جهت تكميل فرآيند بررسي گزارش ها، مطالعات هر بخش با حضور نماينده امور برنامه ريزي، نظارت و آمايش سرزمين، امور مربوط سازمان برنامه و بودجه كشور،‌ ناظر محترم آن بخش در  مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري تدقيق و نهايي گردد.


شنبه 03 اسفند 1398 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.