گزارش بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد و بودجه‌ریزی تعهدی منتشر شد.
گزارش بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد و بودجه‌ریزی تعهدی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري،گزارش «بودجه‌ريزي بر اساس عملكرد و بودجه‌ريزي تعهدي» از سلسه گزارشات گروه پژوهشي نظام هاي نوين برنامه ريزي، بودجه ريزي و مدل سازي، منتشر شد.

 گزارش حاضر با عنوان «بودجه‌ريزي عملياتي و بودجه‌ريزي تعهدي» به‌منظور آشنا نمودن دست‌اندركاران بودجه كشور را با پيچيدگي‌ها و الزامات بودجه‌ريزي عملياتي، به‌گونه‌اي كه با استفاده از تجربيات ناموفق بسياري از كشورها، درس‌هاي تجربي مفيدي براي طراحي نظام بودجه‌ريزي عملياتي ارائه دهد، تهيه شده است. يكي از اهداف اصلي بودجه‌ريزي عملياتي، جلوگيري از تخصيص بي‌رويه از طريق برقراري رابطه منطقي بين ميزان اعتبارات و نتايج حاصله يا كار انجام شده است. امتيازات ديگر بودجه‌ريزي عملياتي را مي‌توان دستيابي به اطلاعات جديد از عملكرد در ابعاد مختلف دانسته كه مي‌تواند براي دست‌اندركاران در امر سياست‌گذاري بودجه كمك شاياني در بهبود سطح كيفي سياست‌هاي بودجه باشد.


جمعه 22 فروردین 1399 (4 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.