گزارش راهکارهای افزایش بهره‌وری نظام آموزشی کشور مبتنی بر تجربیات آموزش مجازی دوران کرونا منتشر شد
گزارش راهکارهای افزایش بهره‌وری نظام آموزشی کشور مبتنی بر تجربیات آموزش مجازی دوران کرونا منتشر شد

به گزارش روابط عمومي مركز، در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم : در نوشتار حاضر، فرصت‌ها و امكاناتي كه كرونا و تجربيات حاصل از آموزش آن در جهت ارتقاي بهره‌وري نظام آموزشي ايجاد نموده مورد بررسي قرار مي‌گيرد. انتشار ويروس كرونا از اواخر سال ۱۳۹۹ در فرايند آموزش و يادگيري دانشگاهي و مدارس چالش‌هايي را ايجاد كرده و كلاس‌هاي درس حضوري تقريباً به حالت تعطيل درآمده‌اند و آموزش در بستر مجازي و الكترونيكي انجام مي‌شود. اين امر هرچند در نگاه اول يك مشكل و محدوديت به نظر مي‌رسد؛ اما مي‌تواند فرصت‌هايي نيز در اختيار برنامه‌ريزان و سياست‌گذاران قرار دهد تا بتوانند كارايي و اثربخشي فرايند ياددهي- يادگيري را افزايش دهند. اين راهكارها در گزارش حاضر مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

اين گزارش در ۷۱ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: اهميت و ضرورت پژوهش، مباني نظري، بهره‌وري در آموزش و  ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين گزارش با همت محمد رودي تهيه و تدوين شده است. 

دريافت فايل گزارش


شنبه 02 مهر 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.