گزارش تلفیق مطالعات پشتیبان برای ارائه پیشنهاد سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور منتشر شد
گزارش تلفیق مطالعات پشتیبان برای ارائه پیشنهاد سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور منتشر شد

 

به گزارش روابط عمومي مركز، در خلاصه مقدمه اين گزارش مي خوانيم : مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري به منظور تهيه پيش‌نويس و پيشنهاد نظام برنامه‌ريزي برنامه هفتم توسعه كشور، ضمن اتكا به تجارب و ظرفيت‌هاي كارشناسي و علمي موجود و برگزاري جلسات هم‌انديشي و نشست‌هاي علمي- تخصصي با خبرگان و صاحب‌نظران، فعاليت‌هاي گوناگوني را در قالب مطالعات پشتيبان تدوين برنامه هفتم توسعه كشور، به قرار زير به سرانجام رسانده است:

آسيب‌شناسي نظام برنامه‌ريزي و برنامه‌هاي توسعه ايران و احصاء ريشه‌ها،بررسي تطبيقي برنامه‌هاي توسعه در ايران و كشورهاي منتخب؛ درس آموخته‌ها، تجربه برنـامه‌ريـزي تـوسعه در جهان؛ گسست‌ها و گــذارها، شناسايي مسائل، پيشران‌ها و هسته‌هاي كليدي توسعه كشور، فرامطالعه‌اي بر ۷۰ سال برنامه‌ريزي توسعه در ايران (احصاء جهت‌گيري‌ها، مضامين و ويژگي‌هاي نظام‌ برنامه‌ريزي)، الزامات و دلالت‌هاي رشد اقتصادي ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه و بررسي سياست‌هاي كلي برنامه‌هاي توسعه بعد از انقلاب اسلامي (مباني، آسيب‌ها، مسائل).

اين گزارش در ۱۲۳ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: بيان اجمالي مطالعات پايه تدوين سياست‌هاي كلي برنامه هفتم توسعه، بيان اجمالي فعاليت مشاركتي متخصصان و ذينفعان تدوين سياست‌هاي كلي برنامه هفتم توسعه و ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين گزارش با همت غلامرضا گرائي‌نژاد، سيدرحيم تيموري، علي خاني، حانيه علي‌بيكي علوي، مرتضي مهرعلي‌تبار فيروزجائي و الهام وفائي تدوين شده است. 

دريافت فايل گزارش 


دوشنبه 10 مرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.