الزامات تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران چیست؟
الزامات تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت ایران چیست؟

به گزارش روابط عمومي مركز، در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم : مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري به سفارش حوزه رياست سازمان برنامه و بودجه كشور پژوهشي را با عنوان صندوق عدالت و پيشرفت در تاريخ ۱۴۰۰,۱۱.۱۱ با هدف دستيابي به سناريوهاي پيشنهادي براي تشكيل صندوق‌هاي رشد و توسعه كشور آغاز كرده است. اين پژوهش تلاش نموده تا ضمن ارزيابي نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهديدهاي صندوق كارآفريني اميد و بهره‌گيري از تجارب اين صندوق، سناريوهايي را براي تشكيل صندوق‌هاي رشد و توسعه كشور ارائه كند. در اين ميان تأكيد اصلي پژوهش حاضر، شناسايي ابعاد صندوق عدالت و پيشرفت، نقاط قوت و فرصت‌هاي اين صندوق، تنگناها و مشكلات احتمالي و همچنين ارائه راهكارهايي براي اجرايي شدن صندوق عدالت و پيشرفت است.

اين گزارش در ۱۹۶ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: اهداف پژوهش، اهداف فرعي، روش پژوهش، تعاملات بين اعتبارات خرد، فقرزدايي و برابري اجتماعي و ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين گزارش با همت حميد محمدي، يدالله ديوسالار، گل نساء صلواتي و محدثه بشيرمشهدي تدوين شده است. 

دريافت فايل گزارش 


یک شنبه 09 مرداد 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.