گزارش اصلاح و چابک سازی فرایند برنامه ریزی توسعه منتشر شد
گزارش اصلاح و چابک سازی فرایند برنامه ریزی توسعه منتشر شد

به گزارش روابط عمومي مركز، در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم : ارزيابي­ برنامه­هاي توسعه كشور در دوره­هاي مختلف نشان مي‌دهد كه با وجود تخصيص منابع مالي و كارشناسي فراوان، غالب برنامه‌هاي توسعه به نتايج مطلوب نرسيده‌اند و در برخي موارد، فاصله زياد عملكرد با اهدافِ برنامه، نشان از نافرجامي برنامه­ريزي در كشور داشته است. بنابراين آسيب‌شناسي برنامه‌ريزي در ايران، مورد توجه پژوهشگران بسياري قرار گرفته است. نتايج اين مطالعات نشان مي­دهد بخشي از عدم موفقيت‌هاي برنامه‌ها ناشي از نواقص ساختاري موجود در نظام برنامه‌ريزي كشور است و بخشي نيز به فضاي سياسي و اقتصادي حاكم بر تدوين برنامه و اجراي آن برمي­گردد.

اين گزارش در ۳۳ صفحه و با موضوعات متنوعي از جمله: رويكرد تلفيقي براي برنامه‌ريزي توسعه، مزايا و محاسن چارچوب رويكرد تلفيقي تدوين برنامه‌ريزي توسعه و ... منتشر شده است.

لازم به ذكر است اين گزارش با همت مهرداد كاشف و مينا ابوطالبي و با نظارت علمي فيروز توفيق تدوين شده است. 

دريافت فايل 


سه شنبه 14 تیر 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.