آغاز همکاری مرکز پژوهش ها با دانشگاه شهید بهشتی و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در راستای حل مسائل کشور
آغاز همکاری مرکز پژوهش ها با دانشگاه شهید بهشتی و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در راستای حل مسائل کشور

در ابتداي اين نشست دكتر بابك شكري معاون پژوهش دانشگاه شهيد بهشتي، در خصوص پيشنهاد تشكيل اتاق فكر دولت سيزدهم در دانشگاه شهيد بهشتي گفت: ما ۱۵ طرح كلان ناظر بر حل مسائل كشور را در داخل دانشگاه بررسي كرديم و اعلام آمادگي مي كنيم تا ظرفيت علمي اين دانشگاه را در خدمت حل مسائل كشور قرار دهيم.


در اين نشست دكتر سيد جواد سادات به نمايندگي از مركز بررسي هاي استراتژيك نهاد رياست جمهوري، آمادگي مركز بررسي ها را در راستاي هم افزايي با دانشگاه ها اعلام كرد و گفت: بايد به شدت مراقبت كنيم تا در حلقه بي پايان موازي كاري مطالعاتي اسير نشويم.
در خاتمه اين نشست دكتر سيد مهدي پاك ذات سرپرست مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري ضمن بيان طبقه بندي جايگاه دانشگاه ها، مراكز پژوهشي و انديشكده ها گفت: با رعايت حدود و  مرزهاي مطالعاتي مي توانيم به همكاري همه جانبه دست پيدا كنيم.

پاك ذات ادامه داد: ما مديريت پژوهش را يكي از وظايف خود در مركز مي دانيم، لذا اين آمادگي را داريم تا در حلقه هاي به هم متصل بتوانيم ناظر بر حل مسائل كشور گام هاي عملي را برداريم.

اين جلسه روز يكشنبه ۲۶ بهمن به ميزباني مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري با حضور مديران گروه هاي علمي و مديران اين مركز برگزار شد.

 

 

 
 
 

شنبه 25 دی 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.