همکاری مطالعاتی فراکسیون محرومیت زدایی مجلس شورای اسلامی با مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری
همکاری مطالعاتی فراکسیون محرومیت زدایی مجلس شورای اسلامی با مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي توسعه و آيندهنگري، سيد محمد موسوي رئيس فراكسيون محروميت‌‌زدايي مجلس شوراي اسلامي در ديدار با سرپرست مركز پژوهش‌هاي توسعه و آيندهنگري بر لزوم هم‌افزايي بين دستگاهي در راستاي رفع محروميت از چهره كشور تاكيد كرد و گفت: ما اميدواريم با استفاده از توان علمي مركز بتوانيم يك بازنگري اساسي بر شاخص‌هاي محروميت داشته باشيم و از اين رهگذر  برخي از مشكلات احتمالي سند آمايش استان‌ها را مرتفع نماييم.

در اين ديدار سيد مهدي پاك ذات سرپرست مركز پژوهش‌هاي توسعه و آيندهنگري بر اصل همراهي بين دستگاهي تاكيد كرد و افزود: مركز آمادگي دارد با تمام توان علمي و اجرايي خود در راستاي رفع محروميت و كمك به مطالعات مورد نياز اين اقدام ملي عمل نمايد.

در خاتمه اين ديدار دو طرف بر ادامه جلسات در سطح كارشناسي و سطوح عالي تاكيد كردند.

لازم به ذكر است مركز پژوهش‌ها به عنوان مسئول مطالعات پشتيبان سند ملي آمايش همراهي بين دستگاهي را به منظور همراه‌سازي و رفع ايرادهاي احتمالي اين سند فعاليت خود را دنبال مي‌كند.


یک شنبه 19 دی 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.