بررسی وضعیت پژوهش و فناوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱
بررسی وضعیت پژوهش و فناوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري گزارش تحليلي بررسي "پژوهش و فناوري"  در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱  كل كشور به همت گروه پژوهشي "نظام‌هاي نوين برنامه‌ريزي، بودجه‌ريزي و مدل‌سازي"، مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري در ۴۹ صفحه منتشر شد.

 در خلاصه مديريتي اين گزارش مي خوانيم؛ تجربه سال‌هاي اخير و تكانه‌هايي كه كشور ايران را تحت تأثير قرار داده ازجمله شيوع ويروس كرونا كه با تحريم‌‌هاي بين‌المللي همزمان شده، اعتقاد بر اينكه عامل مهم در افزايش توان ملي و تاب‌آوري اقتصادي به‌ويژه در زمان تكانه‌‌هاي يادشده، علم، پژوهش و نوآوري مي‌باشد را قوي‌تر كرده است. حكمراني خوبِ حوزه‌هاي مرتبط با علم و فناوري همچون تنظيم‌گري، اثربخشي، كنترل فساد و حاكميت قانون از طريق تأثيري كه بر ديگر اركان اين حوزه مي‌گذارند ازجمله تأمين مالي و جلب سرمايه، توسعه سرمايه انساني و تأمين زيرساخت‌ها، شكل‌گيري اقتصاد دانش‌بنيان را محقق مي‌كند.

رخساره كاظم- رضا بختياري- فريبا يحيايي- زهراسادات مهماندوست به عنوان پژوهشگران اين گزارش تحت نظارت علمي دكتر علي سيف الدين و مشاوره علمي محمدجواد محسني نيا در تدوين اين گزارش همكاري داشته اند.

دريافت فايل


شنبه 18 دی 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.