اراده و طلب کردن کلید رمز تحقق یافته های پژوهشی
اراده و طلب کردن کلید رمز تحقق یافته های پژوهشی

آيين سپاس پژوهشگران مركز در دومين روز از هفته پژوهش در سالن ياس مركز با حضور مديران و همكاران مركز برگزار شد. در ابتداي اين مراسم دكتر رجبي استاد دانشگاه به ايراد سخنراني پرداخت. رجبي سخنان خود را به موضوع پژوهش و توسعه فردي پژوهشگران اختصاص داد و ابراز اميدواري كرد اين مركز با ظرفيت علمي خود توانايي حل مسائل كليدي كشور را داشته باشد.
در ادامه اين نشست دكتر سيد مهدي پاك ذات، سرپرست مركز ضمن عرض خسته نباشيد به همكاران مركز به تشريح برنامه هاي هفته پژوهش مركز پرداخت و در ادامه خاطر نشان كرد: بر اساس آموزه هاي اسلامي و معنوي بر اين باور هستم كه اصل اراده و طلب در واقع كليد تحقق هر امري در نظام خلقت است.
اين مدرس دانشگاه ادامه داد: بي ترديد اگر ما اراده كنيم به منظور رفع كاستي هاي كشور اقدامي دقيق انجام دهيم اين اراده بر اساس آموزه هاي ديني به مرحله تحقق عيني نزديك مي شود.
وي خاطر نشان كرد: اكنون زمان آن است كه به منظور رفع نياز هاي اصلي كشور پژوهش ها را مبتني بر اراده معطوف به رفع نياز هاي مردم متحد سازيم و با تمام توان به سمت تحقق مطالبات حقيقي مردم گام برداريم.
پاك ذات افزود: اراده و طلب كردن كليد رمز تحقق يافته هاي پژوهش است، بنابراين اگر پژوهش از يك نياز اساسي برخاسته باشد بي ترديد با مطالبه گري ما به مرحله اجرا نائل خواهد شد.
در ادامه اين مراسم از همكاران مركز با اهداي لوح سپاس و تنديس يادبود تقدير و قدرداني شد.  


یک شنبه 21 آذر 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.