جهاد دانشگاهی همراه پژوهشی برنامه هفتم توسعه
جهاد دانشگاهی همراه پژوهشی برنامه هفتم توسعه

به گزارش روابط عمومي مركز، دكتر سيدمحمد موسي مطلبي عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي، ضمن ارائه گزارش مطالعه آسيب شناسي از برنامه هاي توسعه اقتصادي در كشور، آمادگي علمي پژوهشگاه مطبوع خود را به منظور كمك همه جانبه در راستاي مطالعات پشتيبان برنامه هفتم توسعه اعلام نمود.
دكتر مطلبي با درجه علمي دكتري علوم اقتصادي- اقتصاد اسلامي از دانشگاه فردوسي مشهد در اين نشست كه به ميزباني مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري انجام شد، ضمن تشريح فرايند پژوهشي صورت گرفته درخصوص برنامه هاي توسعه كشور، رويكردهاي اصلي استخراج شده برنامه هفتم توسعه را بر اساس پژوهش انجام شده ارائه نمود.
در ادامه اين نشست نمايندگان مركز ضمن تشكر از ارائه پژوهش انجام شده نظرات خود را در خصوص بندهاي مختلف پژوهش بيان نمودند.
در خاتمه اين نشست دكتر سيد مهدي پاك ذات سرپرست مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري، ضمن تشكر از فرايند همكاري مركز با مراكز پژوهشي مختلف ابراز اميدواري كرد: مركز پژوهش هاي  توسعه و آينده نگري به عنوان همراه فكري سازمان برنامه و بودجه از ظرفيت مطلوب مراكز علمي به منظور تدقيق هرچه بهتر رويكردهاي اصلي برنامه هفتم توسعه كشور استفاده نمايد. 


سه شنبه 25 آبان 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.