پنجاهمین نشست علمی- تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری
پنجاهمین نشست علمی- تخصصی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري، در پنجاهمين نشست علمي-تخصصي مركز، ابتدا جناب آقاي شفيعي مديركل محترم آموزش مركز، ضمن خير مقدم، به معرفي سرپرست مركز، مدير علمي نشست و سخنرانان پرداخته و مشاركت گسترده مدعوين در نشست را گرامي داشتند. سپس جناب آقاي دكتر پاك ذات سرپرست محترم مركز، ضمن خوش آمدگويي به تمامي حاضرين و تقدير از دست­اندركاران برگزاري اين نشست تخصصي، به معرفي كليات نشست پرداخته و هدف از برگزاري اين نشست را پاسخگويي به سه سؤال كليدي در حوزه بودجه­ ريزي مبتني بر عملكرد قلمداد نمودند. در ادامه نيز از جناب آقاي دكتر گرائي­ نژاد تقاضا داشتند به عنوان مدير علمي نشست، جلسه را آغاز نمايند.

دكتر گرائي­ نژاد ضمن بيان مقدم ه­اي در خصوص بودجه­ ريزي مبتني بر عملكرد و تجارب اين حوزه، نكاتي را در رابطه با اهميت بررسي اين موضوع مطرح فرمودند و پس از مرور فرايند برنامه­ ي نشست، سخنرانان به ترتيب زير و حول موضوعات معين شده به ارائه مطالب پرداختند.

  • جناب آقاي مهندس فرج الله فتح اله پور (معاون امور آموزش و پرورش عمومي، فني و حرفه­ اي سازمان برنامه و بودجه كشور)

    موضوع سخنراني: كلياتي در خصوص نحوه استقرار بودجه ­ريزي مبتني بر عملكرد

  • جناب آقاي دكتر كريم بيات (عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس)

    موضوع سخنراني: تحليلي بر تجربه پياده­ سازي فرايندهاي بودجه­ ريزي مبتني بر عملكرد در دستگاه­ ها و موانع آن

  • جناب آقاي دكتر حسين آروين (مديركل برنامه­ ريزي، نظارت و ارتقاء كيفيت ديوان محاسبات كشور)

موضوع سخنراني: تبيين نقش و رويكرد نظارتي ديوان محاسبات كشور در تحقق نظام بودجه­ ريزي مبتني بر عملكرد

در پايان نشست، پس از پرسش و پاسخ و تبادل نظر ميان مشاركت­ كنندگان و سخنرانان، مدير علمي نشست به جمع­ بندي مطالب عنوان شده پرداختند.

 

گالري تصاوير


یک شنبه 18 مهر 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.