گزارش تحلیل و برآورد سیستم تقاضای حامل‌های انرژی (بنزین، برق و گاز خانگی) برای خانوارهای روستایی و شهری
گزارش تحلیل و برآورد سیستم تقاضای حامل‌های انرژی (بنزین، برق و گاز خانگی) برای خانوارهای روستایی و شهری

گزارش ۲۴۵ و ۲۴۶ مركز پژوهش‌هاي توسعه و آينده‌نگري با عنوان: «تحليل و برآورد سيستم تقاضاي حامل‌هاي انرژي (بنزين، برق و گاز خانگي) براي خانوارهاي روستايي و شهري» تهيه شده در گروه پژوهشي نظام‌هاي نوين برنامه‌ريزي، بودجه‌ريزي و مدل‌سازي منتشر شده است.
تدوين سياست‌هاي جبراني و قيمت‌گذاري از موضوعات بسيار مهم در تعيين الگوهاي رفتاري خانواده‌ها در حوزه حامل‌هاي انرژي است.
در گزارش ­هاي پيوست، سيستم تقاضاي حامل‌هاي انرژي شامل «بنزين»، «برق خانگي» و «گاز خانگي» براي خانوارهاي روستايي طي سال‌هاي ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ و خانوارهاي شهري طي سال‌هاي ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ برآورد و تحليل ‌شده است. همچنين كشش‏‏ هاي درآمدي، قيمتي و متقاطع هم براي متوسط خانوارها و هم برحسب دهك ‏ها، برآورد و تحليل ‌شده است.

دريافت فايل


دوشنبه 21 تیر 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.