چهارمین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی و مسئله یابی پژوهش با موضوع حلقه های مفقوده در ساختار تولید کشور بر حسب کدهای آیسیک، برگزار شد
چهارمین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی و مسئله یابی پژوهش با موضوع حلقه های مفقوده در ساختار تولید کشور بر حسب کدهای آیسیک، برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري، در تاريخ ۲ تير ۱۴۰۰، چهارمين نشست­ كارشناسيِ مسئله ­شناسي و مسئله ­يابي، با موضوع تدوين حلقه ­هاي مفقوده در ساختار توليد كشور بر حسب كدهاي آيسيك، با حضور صاحبنظران، كارشناسان و پژوهشگرانِ سازمان برنامه­ و بودجه، موسسات پژوهشي، دستگاه هاي اجرايي و مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري به صورت مجازي/ حضوري برگزار شد.
در اين نشست­ گزارش پژوهشي در موضوع ساختار توليد و ابعاد گوناگون و همچنين حلقه ­هاي مفقوده توليد توسط آقاي دكتر ابراهيمي فر ارائه شده است. در ادامه هر يك از حضار مطالبي را در موضوعاتي چون اهميت پرداختن به چالش ­هاي كلان ساختار توليد، مزيت نسبي و ظرفيت­ هاي مغفول توليد، سهم بخش­ ها و تراز تجاري آنها در توليد كشور، ارتباط آمايش سرزمين با بحث زنجيره توليد، توجه به تاثير عواملي چون محيط ­زيست در تكميل زنجيره توليد و... بيان نمودند. در نهايت مقرر شد با تداوم نشست ­هاي كارشناسي در موضوع مورد نظر و بررسي ابعاد موضوع، زمينه ­ها و خلأ پژوهشي تدقيق و در صورت لزوم پژوهش لازم انجام شود.
شايان ذكر است بنا به اهميت انجام پژوهش كاربردي و مورد نياز از سوي مركز، به خصوص براي سازمان برنامه و بودجه و واحدهاي تابعه آن، در ابتداي جلسه؛  مطالبي در خصوص ماهيت، اهميت، هدف و چارچوب كلي اين سلسله نشست ­ها توسط آقاي دكتر مهرعلي تبار ارائه و برخي از مدعوين نيز در اين خصوص پيشنهاداتي را ارائه نمودند.

گالري تصاوير

فايل ارائه نخست

فايل ارائه دوم

مشاهده فيلم جلسه در آپارات


سه شنبه 01 تیر 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.