دومین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی پژوهش با موضوع تدوین تاریخ کهن بودجه ریزی در ایران
دومین نشست از سلسله نشست های کارشناسیِ مسئله شناسی پژوهش با موضوع تدوین تاریخ کهن بودجه ریزی در ایران

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده­ نگري، در تاريخ ۱۰  خرداد ۱۴۰۰، نشست­ كارشناسيِ مسئله­ شناسي و مسئله ­يابي پژوهش، با موضوع تدوين تاريخ كهن بودجه ­ريزي در ايران، با حضور صاحبنظران، كارشناسان و پژوهشگرانِ سازمان برنامه­ و بودجه، موسسات پژوهشي، دستگاه اجرايي و  مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده ­نگري به صورت مجازي/ حضوري برگزار شد. اين نشست­ ها با عنايت به اهميت انجام پژوهش ­هاي كاربردي در موضوع بودجه ­ريزي، از رهگذر مشاركت ذي نفع­ان كليدي در دستور كار مركز قرار گرفت. در اين نشست  بعد از ارائه مطالبي درباره ماهيت و اهداف جلسه، متخصصان مدعو، در خصوص كليات طرح بررسيِ تاريخ بودجه ­ريزي در ايران، روش تحقيق متناسب، چارچوب مقدماتي تحقيق و زاويه ورود به تحليل اسناد، مصداق هاي موجود در اسناد تاريخي و... پرداختند. در ادامه هريك از حضار مطالبي را در موضوعاتي چون مطالعات موجود، زواياي مورد نياز براي بررسي، سوالات هدف پاسخ، تعيين دوره زماني براي بررسي اسناد، تحليل ساختار نهادي تامين مالي كشور و... بيان نمودند.
شايان ذكر است پس از ارائه آقاي دكتر مهرعلي تبار پيرامون ابعاد مختلف نشست هاي مسئله شناسي پژوهش در آغاز نشست، آقايان عبدلي آشتياني، ابراهيميان، كردبچه؛ غلامي ­نتاج، گرايي ­نژاد، محسني ­نيا و تني چند از پژوهشگران مركز به اظهارنظر و بيان ديدگاه خود پرداختند.
در نهايت مقرر شد با تداوم نشست­ هاي كارشناسي در موضوع مورد نظر و بررسي ابعاد موضوع، زمينه ­ها و خلاء پژوهشي تدقيق و در صورت لزوم پژوهش لازم انجام شود.

 

گالري تصاوير

مشاهده سخنراني ­ها در آپارات

 فرم فرايند مسئله شناسي پژوهش


شنبه 08 خرداد 1400 (2 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.