دومین نشست گفتمان سازی پیرامون سند ملی آمایش سرزمین، برگزار شد
دومین نشست گفتمان سازی پیرامون سند ملی آمایش سرزمین، برگزار شد

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده ­نگري، با عنايت به اهميت گفتمان­ سازي و ترويج اصول، راهبردها و سياست­ هاي سند ملي آمايش سرزمين بعد از تصويب آن سند، نشستي با حضور نمايندگان امور مختلف سازمان برنامه و بودجه، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان­ ها و مركز پژوهش هاي توسعه و آينده ­نگري برگزار شد. در اين نشست، نخست كليات سند مصوب از سوي مركز ارائه و سپس هر يك از حضار، نظرات و پيشنهادات خود را بيان نمودند.
برخي از موضوعات مطرح شده در اين هم ­انديشي شامل مواردي همچون جايگاه استان ­ها در سند، فرآيند تهيه سند و چگونگي اجرا و پياده ­سازي سند، چگونگي انطباق نظام برنامه ­ريزي و بودجه­ ريزي با سند، چگونگي ايجاد انطباق ميان اسناد ملي و استاني آمايش سرزمين و... بود كه در تعامل متقابل بين حضار، مركز پژوهش­ هاي توسعه و آينده ­نگري و دبيرخانه شورايعالي آمايش سرزمين، به سوالات و ابهامات پاسخ داده شد.
شايان ذكر است، اولين نشست تخصصي گفتمان سازي بررسي نتايج و يافته‌هاي سند آمايش سرزمين و الزامات پياده‌سازي اسناد، با ارائه مباحث تخصصي و بررسي نتايج و يافته هاي سند (ملي و استاني) آمايش سرزمين، روز شنبه مورخ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ به ميزباني سازمان برنامه و بودجه كشور برگزار شد.

 

فايل پاورپوينت ارائه شده

فيلم سخنراني دكتر محسن ابراهيمي

گالري تصاوير

 
 
 

دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.