گزارش مطالعات سند ملی آمایش (بخش میراث فرهنگی و گردشگری) منتشر شد
گزارش مطالعات سند ملی آمایش (بخش میراث فرهنگی و گردشگری) منتشر شد

گزارش مطالعات سند ملي آمايش در بخش ميراث فرهنگي و گردشگري تهيه شده در گروه پژوهشي آمايش سرزمين، توسعه و توازن منطقه اي مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري منتشر شد.
آمايش سرزمين دربرگيرنده ابعاد و موضوعات مختلف غالباً با مختصات و خصيصه مكاني است؛ يكي از اين موضوعات كه در شرايط فعلي كشور كمبود توجه به آن به جد احساس مي‌شود، موضوع «ميراث فرهنگي و گردشگري» است. اهميت اين موضوع از آن ناشي مي‌شود كه اصرار داريم ما بايد با توجه به ميراث فرهنگي همين سرزمين، چرخ خودمان را از نو اختراع كنيم. در اين راه مي‌توانيم از تجربيات پيشينيان درس بگيريم. حتي مي‌توانيم از نتايج ناخواستۀ نظام برنامه‌ريزي كه مصاديق آن در جاي جاي اين كشور ديده مي‌شود، به‌عنوان ظرفيت بهره بگيريم. خوبي شرايط كنوني ما اين است كه براي وخامت اوضاع و اينكه اشتباه كرده‌ايم نياز به دليل و برهان غيرمستقيم نداريم، بلكه اوضاع صراحتاً دارد اشتباهات ما را نشان مي‌دهد...

دريافت فايل


دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.