در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی و تایید پیش نویس سند ملی آمایش سرزمین در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش، به پایان رسید
در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی و تایید پیش نویس سند ملی آمایش سرزمین در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش، به پایان رسید

به گزارش روابط عمومي مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري، در آستانه چهل و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي؛ در آخرين جلسه كميسيون تخصصي شوراي عالي آمايش سرزمين با دستور كار ادامه بررسي پيش نويس سند ملي آمايش سرزمين، با مرور مجدد مفاد بررسي شده پيش نويس سند ملي آمايش سرزمين،‌ تمامي بندها مورد بررسي و تاييد نهايي قرار گرفت. در اين جلسه اعضاي‌ كميسيون، مديران و كارشناسان مركز پژوهش ­هاي توسعه و آينده ­نگري و امور برنامه ­ريزي، نظارت و آمايش سرزمين و جمعي از صاحب ­نظران حضور داشته ­اند كه مفاد پيش نويس سند كه شامل تعاريف و مفاهيم، چشم اندازها، راهبردها و سياست ها، سازمان فضايي و الزامات است به منظور اعمال نظرات دريافتي و ارزيابي نهايي مرور مجدد و مورد بازبيني قرار گرفت. همچنين با توجه به اهميت و حساسيت مفاد اين سند؛ در پايان مقرر شد دستگاه ­هاي اجرايي عضو كميسيون؛ در جلسات آتي كارگروه هاي موضوعي، در خصوص تاييد اصلاحات و انجام آخرين تغييرات لازم، نظرات خويش را ابراز نمايند.
شايان ذكر است با اخذ تاييديه كميسيون تخصصي، پيش ­نويس سند ملي آمايش سرزمين در راستاي عمل به تكليف جزء يك بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه كشور، براي تصويب نهايي، به شوراي‌عالي آمايش سرزمين ارجاع خواهد شد.

 
 
 

یک شنبه 19 بهمن 1399 (3 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.