پژوهشگاه هواشناسی همراه توسعه و آینده نگری می شود
پژوهشگاه هواشناسی همراه توسعه و آینده نگری می شود

به گزارش روابط عمومی مرکز، در نشستی که با حضور مهدی رهنما "رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور"، سید مهدی پاک ذات "رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور" و با حضور معاونین و مدیران دو مجموعه که به میزبانی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد، موارد مشترک همکاری فی مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با حضور در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از این مجموعه آمادگی خود را در راستای همراهی و همکاری با این مرکز اعلام نمود.

مهدی رهنما ضمن اشاره به ساختار پژوهشگاه گفت: می توانیم با استفاده از ظرفیت های مشترک تاثیر مثبتی بر روی اجرای سند آمایش سرزمین به عنوان یک اقدام عمل مشترک داشته باشیم.

وی ادامه داد: پژوهشگاه در حوزه آلودگی هوا، گردوخاک، سیل و ...، کارهای مثبتی را در کشور انجام داده است که با عنایت به حوزه آینده نگری و نیاز مباحث و توسعه به شناخت دقیق و خاصیت جوی کشور می توانیم این فعالیت ها را در راستای توسعه متوازن کشور گسترش دهیم.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور اضافه نمود: پژوهشگاه در حال تولید محصول داده مبنا است و با عنایت به این فعالیت ها آمادگی خود را در راستای همراهی و همکاری با این مرکز اعلام می نماییم.

در پایان این نشست سید مهدی پاک ذات "رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور" ضمن قدردانی از حضور رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور خاطر نشان کرد: باید تلاش خود را در قالب تغییر فرآیندها به گونه ای ترسیم کنیم که جایگاه پژوهشگاه به بهترین شکل مورد استفاده کشور قرار گیرد.

لازم به ذکر است، این نشست روز شنبه 6 اسفند ماه سال جاری در مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شد.


جمعه 05 اسفند 1401 (1 سال قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.