موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه از منظر سند ملی آمایش سرزمین
موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه از منظر سند ملی آمایش سرزمین

به گزارش روابط عمومي مركز اين گزارش پژوهشي در شصت صفحه به همت مهرداد كاشف، دكتر مينا ابوطالبي، دكتر محسن ابراهيمي، مصطفي كشتكار، ادريس جهانگير، ابوالحسن مدرس زاده درگروه پژوهشي آمايش سرزمين، توسعه و توازن منطقه اي مركز توسعه و آينده نگري منتشر شده است.

در مقدمه اين گزارش مي خوانيم: از بين ۱۲ موضوع كليدي كه توسط دبيرخانه ستاد تدوين برنامه هفتم توسعه در دستورالعمل تدوين برنامه عملياتي شناسايي و اولويت بندي گرديده،هفت موضوع شامل انرژي، زنجيره ارزش صنايع با تأكيد بر صنايع معدني و پتروشيمي، مسكن، اقتصاد دريامحور، قطب هاي منطقه اي توليد و تجارت و ترانزيتي، امنيت غذايي و حكمراني يكپارچه منابع و مصارف آب كه جنبه سرزميني دارند، انتخاب شده اندسپس، اهداف، راهبردها و سياست هاي مرتبط با هفت موضوع انتخاب شده، بر اساس ماده چهار سند ملي آمايش سرزمين درج شده است. هدف از اين اقدام، آن است كه به منظور برقراري پيوستگي برنامه هفتم توسعه با سند ملي آمايش سرزمين و عدم عدول از مواد سند ملي آمايش سرزمين، راهنماي عمل متوليان امر در تكميل مفاد دستورالعمل مربوطه فراهم شود.

لازم به ذكر است اين گزارش در ادامه مجموعه گزارش هاي نسبت آمايش سرزمين و برنامه هفتم توسعه كشور  به همت گروه آمايش سرزمين مركز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري  منتشر شده است.

 

 

موضوعات کلیدی برنامه هفتم از منظر سند ملی آمایش سرزمین (اهداف،راهبردها و سیاست ها)

 


چهارشنبه 28 دی 1401 (1 سال قبل )

تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.