گزارش پژوهشی تحول اعتبارات هزینه‌ای در وظایف اصلی دولت در دوره برنامه ششم توسعه منتشر شد
گزارش پژوهشی تحول اعتبارات هزینه‌ای در وظایف اصلی دولت در دوره برنامه ششم توسعه منتشر شد

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی، جدیدترین گزارش پژوهشی خود را تحت عنوان "تحول اعتبارات هزینه‌ای در وظایف اصلی دولت در دوره برنامه ششم توسعه " را منتشر کرد.

در خلاصه مدیریتی این گزارش پژوهشی آمده است، هدف اصلی این پژوهش بررسی تمایلات دولت و مجلس نسبت به وظایف مختلف حاکمیت در دوره زمانی برنامه ششم توسعه است که این وظایف در بودجه عمومی و در اعتبارات هزینه‌ای تعریف و تفکیک شده‌اند؛ بنابراین به‌طور ضمنی، این گزارش نشان خواهد داد که دولت درمجموع اعتبارات هزینه‌ای به چه اموری سهم بالاتری را از مجموع منابع اختصاص داده و تغییرات اعمال شده در اعتبارات وظیفه‌ای یا عملیاتی بودجه دولت توسط مجلس، در طی زمان بررسی لایحه بودجه تا چه حد با جهت‌گیری لایحه هماهنگ است.

شایان ذکر است که این گزارش پژوهشی در گروه پژوهشی نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی، به نویسندگی دکتر غلامرضا گرایی‌نژاد و با همکاری علی‌اکبر خسروی‌نژاد در 38 صفحه تهیه و تدوین شده است.

علاقه‌مندان جهت مطالعه این گزارش پژوهش از طریق لینک زیر اقدام به دریافت فایل و مطالعه نمایند.

تحول اعتبارات هزینه_ای در وظایف اصلی دولت دردوره برنامه ششم توسعه


سه شنبه 02 مرداد 1403 (4 روز قبل )
تاریخ تاسیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری به ابتدای مرداد ماه سال 1397 "ه ش" باز می گردد. این مرکز پژوهشی پس از دوران تاسیس و استقرار، اکنون به عنوان یک نهاد مستقل علمی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مرحله ی تثبیت ماموریت های خود قرار دارد و در این دوره تلاش کرده است با ساختاری چابک و منعطف به عنوان مرکز تخصصی با مطالعه بر دو کارویژه "توسعه و آینده نگری ایران اسلامی" با مشارکت نهاد های علمی کشور به عنوان مشاور علمی و امین دولت جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح عمل نماید.